الثلاثاء، 5 فبراير 2013

تعالو ناخر ميعاد الساعه



ياريت ناخر ميعادها

  
من كام شهر كده كل يوم وانا نازل الصبح الساعه 6 رايح اركب عربية الشغل
اقابل بعض الناس فى الشارع ميزيدوش عن 4 مثلا
والشارع بيبئا ضلمة والشارع مش واسع اوى يعنى بنعدى جنب بعض عادى ولا سلام ولا كلام
جايز عشان الدنيا بتبئا برد او حتى بتبئا نازل الصبح وانت مش قادر اصلا ونفسك تنام (المهم)

وانا بدور فى الكتب وقعت عنيا على معلومة ان من علامات الساعه ان الناس هابئا ماشية جنب بعض ومحدش هيرمى السلام على التانى وفكرت شوية وقولت مهو ده الى بيحصل فعلان
طب وليه محاولش ااخر ميعاد الساعه طول ما انا عايش على الارض وياه لو غيرى كمان يعمل كده ... ياه لو كل الناس عملت كده اكيد مش هتتحقق العلامة ديه ونحاول ناخر ميعاد الساعه !!!! بس هيا اكيد هتحصل بس ان شاء اللهمش وانا عايش على وجه الارض

وابتديت من اول الشتاء او قبله بشوية طول ما انا ماشى الصبح فى الشارع اقابل الناس ديه اقولهم سلام عليكم
وفضلت على الموضوع ده متواصل لمدة 4 اشهر
تخيل الناس ديه ممكن تكون مش مسلميين اصلا
او حتى مسلميين
لغاية ما انبارح واحد من الناس الى بسلهم عليهم كل يوم هو الى ابتدى وقالى سلام عليكم
فرحت اوى بصراحه انه قالى سلام عليكم وانبسطت ان صبرى جه بنتيجة

المهم برده

النهارده وانا نازل الصبح الدنيا كانت ضلمة كالعاده وكنت خايف من الكلاب الى فى الشارعه يجى كده  12 13 كلب فقولت يا اواد اطلع فوق الرصيف وامشى على جنب
وشوفت الراجل الى بيعدى عليا وانا ماشى وهو كمان ماشى رايح شغله والراجل مشفنييش ومكنش واخد باله منى

نديت عليه بصوت عالى وقولت (سلام عليكموكان الراجل كان مستنيها وكان بيدور عليا ورد (وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتهربنا يباركلك يا بنى ويخليك ويفتحها فى وشك
اتهزيت من جوايا اكتر بس فرحت وفرحت اوى كمان وحسيت ان صبرى بيجيب نتايج حلوة

كام واحد فيكم بيقابل ناس فى الشارع ومبيرميش السلام ؟؟؟

افشوا السلام بينكم وياريت نحاول طول ما احنا عايشيين وميجيش اليوم الى نلاقى اتنيين ماشيين جنب بعض وميرموش السلام على بعض

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اتمنى اشوف رئيك